Välkommen!

Vill du bli kontaktad?

Case

Stenungsbaden

Stenungsund

Utmaning

Stenungsbaden vill ge sina kunder en resa runt resorten.

Stenungsbaden har länge varit ett populärt resmål för företag och privatpersoner som vill möta havet för att kunna konferera och slappna av. Det är en stor destination med flera aktivitets platser på området vilket har inneburit en stor utmaning i att hitta ett sätt för att kunna guida gästerna med skyltar. Stenungsbaden har jobbat hårt senaste åren för att nå ut med sin profil och sina budskap och har haft svårt att lyckas med detta utvändigt och det är där vi kliver in.

Lösning

Tillsammans skapade vi rätt känsla.

Vi ville ta med Stenungsbadens gäster på en resa genom alla de fantastiska möjligheter hotellet erbjuder. Redan vid infarten var det viktigt för oss att gästerna skulle mötas av ett varmt och bra välkomnande genom våra skyltar. Resan fortsätter sedan vidare med tydlig kommunikation om vart man skall ta vägen för att hela tiden hålla gästerna i handen. Med en blandning mellan stolpskyltar, namnskyltar och belysta led skyltar så har vi lyckats skapa ett rent och prydligt skyltprogram som går precis i enlighet med Stenungsbadens profil. Vi har även här skapat något unikt i Sverige: ett ”insta-Moment”. Det är en 9 meter lång och 2 meter hög skylt som är placerad på berget i anslutningen till anläggningen där det står ÄLSKA LIVET – vilket också är Stenungsbadens vision. Skylten är ett mycket populärt ställe för gästerna att ta bilder vid och dessutom har diverse olika kändisar poserat vid den.

Copyright. Skyltstället.