Almö Livs

Utmaning

Att utveckla Almö Livs 2.0

Almö Livs 2.0 innebar en stor renovering av den befintliga butiken samt en stor utbyggnad för Apotek, restaurang, blomsterbutik och kontor. Vår utmaning var att skapa ytor för nya och befintliga varumärken. Alla butiksskyltar på utsidan skulle bytas ut. Almö Livs ville ha en tydlig kommunikation som gav ett enhetligt intryck och ett lockande utseende.

Lösning

Komma in tidigt i byggskede

Skyltstället var i det här projektet delaktiga redan när ritningar togs fram. Det gjorde att vi kunde påverka hur man bäst skapar synlighet med tydliga positioner för skyltar på strategiska platser. Vi tog fram ett skyltprogram innefattades fasadskyltar, banderoll, akrylskyltar och mycket mer. I nästa steg tog fram konceptet för skyltarna. Att hitta en röd tråd i skyltning på en fastighet med massa olika varumärken som skall lyftas fram är en utmaning. Lösningen blev profil-skyltar för att ge ett modernt och stilrent intryck. Totalt fick Almö Livs 13 nya ljusskyltar på sin fastighet, i olika storlekar och med olika varumärken. Trots de många olika varumärkena som återfinns på Almö Livs har vi på Skyltstället genom våra skyltar skapat en röd tråd som löper genom samtliga varumärken.