Välkommen!
Vill du bli kontaktad?
Linköping
I bilbranschen är det inte ovanligt med en uppsjö av direktiv och riktlinjer om hur bilhallen ska utformas; Rätt varumärke på rätt plats med korrekt marknadsföringsmaterial och utvalda exponeringslösningar från varje bilmärke. När man är van vid riktlinjer och direktiv kan det bli svårt att veta hur man ska exponera när man plötsligt får helt fria händer. Engströms Bil skulle fylla tomrummet och skapa mer liv i sin begagnat-hall och vände sig till Skyltstället för att få råd och tips. Engströms vill inte bara visa upp sina bilar utan även sälja in KÄNSLAN med en ny bil. Här blev fokus att få upp bilder på väggarna som visar på friheten och gemenskapen en bil kan erbjuda.
Skyltställets lösning blev stilrena tygramar som täcker stor del av väggarna. Budskapet är lätt att byta ut och väldigt kostnadseffektivt för sin storlek. På så sätt kan Engströms med enkla medel uppdatera och byta ut sitt budskap. Resultatet blev stora bilder som speglar livet med en bil från Engströms.
Lotta Hellgren, Kommunikationschef